näkymät ikkunasta: seuraavat kolme vuotta

Mun kalenterissani luki, että pitäisi kirjoittaa jonkinmoinen postaus fiiliksistä sen jälkeen, kun mun seuraavan kolmen vuoden lukiopaikka olisi tiedossa. Myöhään keskiviikkoiltana julkistettiin kakkosvaihtoehtoni sisäänpääsijät, eikä mun nimeäni sieltä löytynyt. IB:n sisäänpääsijät julkistettiin torstaina viimeisenä ja siellä se mun nimi sitten lukikin.

Tuntuu vielä aika uskomattomalta. Se ei ollut mikään itsestäänselvyys, enkä mä missään vaiheessa uskaltanut toivoa liikoja tai olettaa mitään. Nyt voi olla tyytyväinen itseensä, kerrankin on onnistunut jossakin.

Tiedän, että tulevat kolme vuotta tulevat olemaan raskaita. Läksyjä ja taas lisää läksyjä, huutoitkua ja stressiä, myöhäisiä iltoja tietokoneen ja koulukirjojen äärellä. Matkalla motivaation puutetta ja hetkiä, kun tuntuu, ettei mistään saa mitään tolkkua. Ehkä se on lopulta sen arvoista. (Palaan sitten lukemaan tätä postausta, kun haluaisin luovuttaa.)

Toivon, että mä osaan jossain välissä nauttia mun lukiovuosista. Että mä saan ihania uusia ystäviä, ja että ne omat parhaat kaverit pysyy elämässä, jos ei ihan joka päivä, niin järjestää sitten aikaa yhdessä. Ne ihmiset kyllä pysyy sun elämässä, jotka siinä todella haluaa pysyä.

Lomaa on kuitenkin jäljellä, kunhan ei liikaa huolehdi tulevasta syksystä, tulevasta kolmesta vuodesta, uusista ihmisistä. Nauttii hetkestä.

Seela

Kommentit

Suositut tekstit